Kosmetyk, który naprawdę działa

Na całym świecie rynek produkcji kosmetyków jest jednym z najszybciej rozwijających się. Liczba produktów zwiększa się wraz z rosnącą świadomością konsumentów, co stawia ich przed trudnym wyborem. Jak wybierać preparaty, które naprawdę działają?

 

Półki w drogeriach aż uginają się od liczby oferowanych produktów. Działy marketingu prześcigają się w tworzeniu zachęcających deklaracji umieszczonych na etykietach. Jednak nie zawsze te obietnice odpowiadają rzeczywistości. Czego szukać, aby mieć pewność, że kupiony przez nas kosmetyk faktycznie będzie skuteczny?

Istnieją dwie podstawowe metody oceny kosmetyków, na które mogą zdecydować się ich producenci:

  • badania aplikacyjne, które wybiera zdecydowana większość firm,
  • badania aparaturowe – na ten rodzaj, niestety, decydują się tylko nieliczni.

 

Badania aplikacyjne

To rodzaj testów, w których ocenia się wrażenia związane z użytkowaniem kosmetyków. Obejmują one między innymi ocenę konsystencji, zapachu, uczucia wchłaniania czy łatwości rozprowadzania preparatu. Podczas badań aplikacyjnych ochotnicy otrzymują próbkę kosmetyku do testowania, a następnie wypełniają ankiety, w których opisują swoje odczucia. Jednak wyniki tych testów są subiektywne, ponieważ zależą od indywidualnych preferencji i gustu badanych osób. Dodatkowo na ich ocenę może wpływać aktualny nastrój.

 

Badania aparaturowe

Pozwalają one na realną ocenę skuteczności produktu. Aby mieć gwarancję, że wybrany przez nas kosmetyk działa, szukajmy informacji, czy przeprowadzono na nim badania aparaturowe. Dostarczają one obiektywnych i powtarzalnych wyników dotyczących zmiany parametrów skóry.

W ramach tych badań ocenia się poprawę czynników, takich jak:

  • nawilżenie skóry, 
  • jędrność,
  • elastyczność,
  • redukcja zmarszczek,
  • zmniejszenie przebarwień czy podrażnień.

Dzięki temu można ocenić autentyczne działanie produktu na skórę.

Badania aparaturowe są wykonywane w ściśle określonych warunkach laboratoryjnych, co gwarantuje precyzyjność wyników. Na ochotnikach, przy pomocy specjalistycznej aparatury pomiarowej, wykonuje się badanie przed pierwszym użyciem kosmetyku oraz po jego jednorazowej lub wielokrotnej aplikacji i otrzymuje liczbowe wartości, które świadczą o skuteczności produktu. Dzięki takiej procedurze producenci kosmetyków mogą dokładnie określić, czy ich preparaty rzeczywiście przynoszą pożądane efekty na skórze. Ten rodzaj badań jest jednak bardziej kosztowny, wymagają one większej liczby specjalistycznych narzędzi oraz personelu badawczego o wyższych kompetencjach niż w przypadku badań aplikacyjnych.

 

kosmetykisorelle.pl

To tylko fragment
Chcesz wiedzieć więcej?
Zaprenumeruj lub wykup dostępONLINE

LNE kupisz również w Empiku i salonach prasowych
SPRAWDŹ