Poradnik kryzysowy, cz. 3: Nie odkładaj „na potem”

Pierwsza część porządków za nami. Odgruzowany gabinet, „odkurzona" oferta zabiegów, trwa przygotowywanie nowej odsłony strony internetowej. Inwentaryzacja zrobiona. Teraz widzisz, ile pracy wymaga prowadzenie gabinetu w konsekwentny i przemyślany sposób (w kolejnych częściach poradnika podpowiem, jak rozdzielić tę pracę pomiędzy członków zespołu). Oczywiście zdajemy sobie sprawę, że po tygodniach stresu nasz mózg przetwarza głównie negatywne treści. Czy jednak potrafiłaś się wyłączyć i skoncentrować na tym, jak przetrwać i jak się przygotować do nowego otwarcia?

Wiele zaprzyjaźnionych gabinetów wprowadziło sprzedaż bonów na zabiegi z odroczonym terminem ich realizacji. Część uruchomiła sprzedaż kosmetyków detalicznych. Inne zaczęły rozsyłać swoim klientkom poradniki, a nawet nagrywać dla nich filmy instruktażowe. To doskonały sposób na podtrzymanie relacji, bo przecież nasz biznes opiera się właśnie na relacjach i to jest nasze światełko w tunelu!

Obiecałam, że wrócimy na tematu tworzenia procedur, budowania pakietów stworzonych w oparciu o terapie łączone i wywiążę się z tego, ale ta część poradnika ma nas trochę wzmocnić i pozwolić wrócić do tego, co sprawia nam największą radość. Mowa tutaj o nauce i wykonywaniu skutecznych zabiegów.

Zwykle nie mamy czasu na to, aby zastanowić się nad tymi dziedzinami naszej pracy, w których odczuwamy braki wiedzy. Dziesiątki książek kupowanych na Kongresach LNE, wydrukowane artykuły naukowe, setki skryptów ze szkoleń. Wszystko to czekało „na potem". Na święta, na wolny czas w wakacje. Powiedzmy sobie szczerze, że kiedy prowadziłyśmy gabinet lub pracowałyśmy w gabinecie, nigdy nie było czasu na spokojną naukę. Teraz mamy dostęp do setek szkoleń. Kształcenie w wersji „live” nigdy nie było tak powszechne, nie było także bezpłatne!
Odpowiedzmy więc sobie na pytanie, jakiej wiedzy potrzebujemy i rozplanujmy jej zdobywanie.

1. Wyznacz obszary, w których nie czujesz się silna. Może wciąż „walczysz" z trądzikiem za pomocą kwasu salicylowego, może brakuje ci pewności w zakresie stosowania antyoksydantów? Może po latach „walki" z cellulitem wciąż nie rozumiesz jego istoty? Może marzysz o wprowadzeniu zabiegów eko albo chcesz pomóc swoim klientkom w zakresie ujędrniania skóry, ale nie pamiętasz, jakie receptory posiada fibroblast i jakich substancji potrzebuje do tworzenia włókien stelażowych? Może chcesz w końcu zrozumieć korelację odporności skóry z zaburzeniami mikrobioty?

2. Przeanalizuj, czy wiesz wystarczająco dużo o każdym zabiegu, który oferujesz.

3. Zastanów się, czy wiesz wystarczająco dużo o każdym kosmetyku, który sprzedajesz?

4. Napisz do każdej firmy, z którą współpracujesz, prośbę o przesłanie materiałów edukacyjnych, lekcji wideo, dostęp do bezpłatnych webinarów.

5. Przeszukaj sieć! Na stronach trenerów, magazynów, centrów szkoleniowych, hurtowni kosmetycznych znajdziesz dziesiątki szkoleń on-line.

6. Zrób plan – przygotuj tablicę z dniami tygodnia, z podziałem na godziny i wpisz tam wszystkie szkolenia, na które się zapisałaś. Możesz to samo zrobić w kalendarzu Google i ustawić w nim alerty (przypomnienia). Możesz zapisywać te szkolenia w systemie do zarządzania salonem (przypominam, że bez niego praca w gabinecie jest dużo mniej skuteczna).

7. Przygotuj sobie wygodne miejsce, zeszyt, w którym będziesz robiła notatki, i wyeliminuj wszelkie rozpraszacze - przede wszystkim media społecznościowe i komunikatory. Poinformuj domowników, w jakich godzinach „jesteś w pracy".

8. Zorganizuj spotkanie online z pracownikami albo, jeśli jesteś osobą pracującą w salonie, organizuj cykliczne spotkania z koleżankami. Na takich spotkaniach możesz omówić wszystkie trudne przypadki, ustalić, czy wszystkie wykonujecie zabiegi poprawnie, czy używacie właściwych produktów. Powinnaś także – co będzie trudniejsze, ale konieczne – omówić procedury, które obowiązują w salonie. Możesz zorganizować „burzę mózgów" na temat sposobów komunikacji z klientem w celu zwiększenia sprzedaży preparatów detalicznych.

Pamiętajmy – razem możemy więcej, a dobro to jedyna rzecz, która się mnoży, gdy jest dzielona.
Pod postem wklejcie linki do artykułów, szkoleń, live'ów, webinarów, które Waszym zdaniem są ciekawe i wartościowe.
Powiedzcie nam, na jaki temat chcielibyście przeczytać artykuły on-line – będziemy się starali dzielić tym, co mamy w naszych zasobach.

 

To tylko fragment
Chcesz wiedzieć więcej?
Zaprenumeruj lub wykup dostępONLINE

LNE kupisz również w Empiku i salonach prasowych
SPRAWDŹ