Postaw na wideo

Chcesz tworzyć angażujące i atrakcyjne filmy pokazujące twoją pracę, trendy i nowinki? Dzielić się z klientkami poradami pielęgnacyjnymi i pokazywać kulisy działania gabinetu? Poznaj kilka podstawowych zasad tworzenia materiałów wideo w naszej branży.

 

Nagrywanie materiałów wideo wymaga nie tylko znajomości podstaw technicznych, ale też przemyślanej strategii działań w sieci. Przygotowaliśmy zestaw praktycznych wskazówek, które pomogą zaplanować Ci pierwsze działania filmowe.

 

Technikalia 

  • Nie trzeba mieć wielkich zdolności aktorskich, żeby występować przed kamerą – w wideomarketingu nie ma budowania roli czy kreowania postaci. Wystarczy poznać kilka podstawowych zasad.
  • Przed nagrywaniem powinnaś poznać tajniki pracy z kamerą – mieć świadomość tego, na co uwagę zwracają widzowie, i nie pozwalać sobie na bylejakość. Trzeba zadbać o odpowiednią perspektywę, kadr i stabilizację obrazu.
  • Różne rzeczy przyciągają podczas kręcenia naszą uwagę – patrzymy na siebie zamiast w obiektyw albo rozglądamy się wokół. Najczęściej też trzymamy smartfon poniżej linii wzroku i wtedy patrzymy na naszych odbiorców z góry – to bardzo niekorzystna perspektywa. 
  • Optymalny kadr to ujęcie od klatki piersiowej w górę, z niewielkim kawałkiem powietrza nad postacią. 
  • Stabilizacja obrazu jest ważna. Z jednej strony chcemy autentycznych nagrań typu „wideo z ręki”, ale z drugiej takie filmy ciężko się ogląda – wyłączamy je po kilku sekundach. Warto skorzystać ze statywu czy po prostu stabilnie ustawić telefon.
To tylko fragment
Chcesz wiedzieć więcej?
Zaprenumeruj lub wykup dostępONLINE

LNE kupisz również w Empiku i salonach prasowych
SPRAWDŹ