Dobre miejsce

W biznesie usługowym ogromną rolę odgrywa… lokalizacja. Od położenia i powierzchni lokalu zależeć będą koszty utrzymania i remontu adaptacyjnego oraz miesięczny czynsz. Gdzie więc otworzyć gabinet kosmetyczny i co warto wiedzieć, nim podejmiemy decyzję? 

 

Pierwszy krok to analiza rynku w rejonie, w którym chce się otworzyć swój biznes. Nie wystarczy zrobić spis wszystkich gabinetów kosmetycznych w miejscowości czy w wybranej dzielnicy, gdzie zamierzamy rozpocząć działalność beauty. Nie wystarczy także, choć warto, sprawdzić oferty najpopularniejszych zabiegów, przeanalizować jakość usług oraz ich cennik. 

O sukcesie gabinetu kosmetycznego decyduje również jego położenie, dostępność komunikacji publicznej i parkingu, łatwość dojazdu samochodem oraz bliskość konkurencji. 

Szukając lokalu, należy wziąć pod uwagę perspektywę rozwoju firmy. Duży ruch na pewno będzie temu sprzyjać, choćby przez poszerzenie działalności o dodatkowe usługi, np. fryzjerskie, dietetyczne, stylizacyjne, butikowe czy krawieckie (z projektowaniem i szyciem na miarę) i tym podobne. 

 

Salon w centrum 

Prestiżowa lokalizacja daje możliwość lepszego wyeksponowania witryny i pozyskania klienta „z ulicy”. Lecz choć centrum miejscowości odwiedza większa liczba mieszkańców, tylko niewielki ich odsetek to potencjalni klienci gabinetu kosmetycznego. Brak parkingów czy strefy płatnego parkowania są bardzo zniechęcające. Coraz częściej więc zamiast szukać, gdzie postawić auto, a potem denerwować się mijającym czasem i wizją mandatu, klienci wolą poszukać salonu w wygodniejszej dla siebie okolicy. 

Salon przy ruchliwej ulicy, szczególnie elegancko urządzony, zauważy wiele osób, jednak nie zawsze da się tak wytłumić hałas w pomieszczeniu, aby nie przeszkadzał w zrelaksowaniu się podczas zabiegu. 

Prestiżowa lokalizacja wiąże się też z dużymi kosztami najmu i większą konkurencją. W centrum na pewno znajdzie się więcej lokali o podobnym profilu działalności, co wiąże się z dodatkowym wydatkiem na reklamę lub koniecznością rywalizowania cenami. 

 

Na osiedlach mieszkaniowych

Przewagą salonów i gabinetów zlokalizowanych w dzielnicach mieszkalnych jest bliskość i łatwiejsza dostępność. Klienci coraz chętniej szukają gabinetów kosmetycznych w pobliżu miejsca zamieszkania lub na trasie praca–dom, im bliżej domu – tym lepiej. Szczególnie, że najchętniej umawiają się na wizyty popołudniami i wieczorami (po pracy) lub w soboty.

To tylko fragment
Chcesz wiedzieć więcej?
Zaprenumeruj lub wykup dostępONLINE

LNE kupisz również w Empiku i salonach prasowych
SPRAWDŹ