Kalendarz promocji

Część zabiegów beauty jest popularnych przez cały rok, a na wiele innych wyraźnie widać wyższy popyt w konkretnych miesiącach. To klucz do budowania atrakcyjnych pakietów i promocji. A także sposób na większe przychody.

 

Wiekszość potencjalnych klientek, która jeszcze nie korzystała z naszych usług, a mogłaby, nie do końca zdaje sobie sprawę z różnic pomiędzy gabinetem lekarskim, spa czy salonem kosmetologii estetycznej. Słyszały o masażach, botoksie, wypełniaczach czy zabiegach aparaturowych, ale o ich działaniu i efektach zazwyczaj już nie. 

Każdy salon urody z czasem zyskuje też grono stałych klientek, częściej lub rzadziej się zapisujących się na konkretne zabiegi, na ogół pielęgnacyjne. W tych osobach warto rozbudzać większe potrzeby, namawiać je na serie ulubionych rytuałów lub pakietowanie zabiegów z nowymi procedurami, z których jeszcze nie korzystały.

Z myślą o obu grupach warto przygotować na początku stycznia całoroczny kalendarz działań marketingowych. Brzmi to poważnie, lecz jest proste. 

Chodzi o to, by zaplanować z wyprzedzeniem promocje depilacji, zabiegów przeciwstarzeniowych, ujędrniających, niwelujących przebarwienia, zamykających naczynka, likwidujących nadmiar tkanki tłuszczowej czy cellulit, biorąc pod uwagę sezonowość i okresy zwiększonego na nie zapotrzebowania. 

 

Trochę grosza na początek

Dobrze mieć choć mały budżet na działania, które pomogą nam się wyróżnić na tle konkurencji. Ustalenie rocznego budżetu promocyjnego jest istotne dla zapewniania sobie komfortu późniejszych działań. Średnio powinien on wynosić przynajmniej 5–8% przewidywanego rocznego zysku. Jeśli gabinet jest nowy, warto przyjąć nieco „agresywniejszą” strategię, a budżet ustalić na poziomie 8–10%. Cel powinien być wyzwaniem, ale też musi być możliwy do osiągnięcia. 

 

Dobry plan

Opracowanie tzw. rocznego kalendarza promocji usług beauty pomaga prowadzić ten biznes. Wprowadza element przewidywalności i uporządkowania, a także swoistej cykliczności usług, które opłaca się sprzedawać w seriach. To ułatwia potem kompletowanie z nich atrakcyjnych, spersonalizowanych pakietów. 

Podczas planowania warto uwzględnić pomysły personelu, a także poradzić się przedstawicieli firm, z którymi współpracujemy. Częstym błędem właścicieli salonów jest przekonanie o własnej nieomylności, tymczasem pomysły współpracowników mogą okazać się strzałem w dziesiątkę. Tym bardziej, że większe obroty korzystnie przekładają się na ich wynagrodzenia i prowizje.

Każdy zabieg, jaki oferujemy klientkom, powinien być promowany przynajmniej dwa razy w roku. 

Mając w asortymencie „flagowy” zabieg – np. wypełniacze, procedury aparaturowe, kuracje złuszczające – będący wizytówką naszego gabinetu, dobrze promować go częściej. Jak? Sprawdzonych sposobów jest kilka. 

O świątecznym pakietowaniu usług pisaliśmy w poprzednim numerze LNE, o programie lojalnościowym w wydaniu LNE maj-czerwiec 2020. Artykuły te są dostępne także na www.lne.pl

 

Bony prezentowe…

Świetnie sprawdzą się przy wszystkich specjalnych okazjach, m.in. Walentynek, Dnia Kobiet, Dnia Matki, urodzin, imienin, Gwiazdki, ważnej rocznicy itp. Mogą być ważnym punktem w planie marketingowym, ponieważ duży procent osób obdarowanych w taki sposób korzysta z nich, a potem wraca. Szczególnie, jeśli bon dostają prezencie od kogoś, kto jest zadowolony z naszych usług. Każdy powracający klient jest dla gabinetu na wagę złota.

To tylko fragment
Chcesz wiedzieć więcej?
Zaprenumeruj lub wykup dostępONLINE

LNE kupisz również w Empiku i salonach prasowych
SPRAWDŹ