Prócz znajomości trendów w profesjonalnej gabinetowej pielęgnacji i modnych składników aktywnych warto wiedzieć, że nasi klienci są znacznie bardziej świadomymi konsumentami niż dekadę temu. Więcej wiedzą i więcej wymagają, zadają coraz trudniejsze pytania.
Światowy rynek produktów do pielęgnacji skóry stale rośnie, a w latach 2022–2031 rynek beauty (produkcja kosmetyków, kosmeceutyków, dermokosmetyków oraz usług i zabiegów estetycznych) będzie się rozwijał, i to w tempie aż 4,8 proc. rocznie. Ów wzrost napędzać będą rosnące dochody i większa siła nabywcza. W 2023 roku szczególnie będzie widać następujące ścieżki rozwoju:
- spersonalizowane produkty i komfortowy dostęp do nich na rynku masowym, czyli w drogeriach i aptekach będzie można zamawiać produkty przygotowane specjalnie dla konkretnej osoby;
- pielęgnacja ciała, która zapewnia self-care;
- produkty inspirowane japońską pielęgnacją, nawiązujące do trendu skinimalism;
- wzrost tzw. świadomych konsumentów interesujących się ponadprzeciętnie pielęgnacją skóry i zwracających się coraz bardziej ku markom klinicznym i aptecznym;
- uważne czytanie INCI na opakowaniach, wzrost zainteresowania innowacyjnymi składnikami wiadomego pochodzenia, pozyskiwanymi ze zrównoważonej produkcji;
- rozwijające się rynki suplementów i produktów do pielęgnacji skóry dla mężczyzn;
- wzrost popularności marek, które zobowiązują się do odpowiedzialnych społecznie działań i dotrzymują słowa, zaś piętnowanie producentów składających obietnice bez pokrycia.
Coraz bardziej świadomi
Jak pisze Agata Grysiak w opracowaniu na temat trendów w kosmetykach na rok 2023 (wiadomoscikosmetyczne.pl), konsumenci wczytują się w składy INCI jak nigdy dotąd. Ten efekt wzmacnia wszechobecna kultura influencerska, dzięki której moda na kolejny superskładnik rozprzestrzenia się w mgnieniu oka. Niekiedy bez wsparcia finansowego ze strony marek lub z nieporównanie mniejszym niż szerokozasięgowe kampanie reklamowe w telewizji, radiu i prasie. Powodem jest rosnąca nieufność wobec haseł reklamowych niepopartych informacją, który składnik wspomaga konkretny, zamierzony efekt. To, co „sprzedawało” jeszcze dekadę temu, dziś już nie działa, gdyż wyedukowany konsument po prostu oczekuje znacznie więcej.
Według autorki opracowania trendy na ten rok i najbliższe kilka lat przewidują pogłębienie zainteresowania surowcami pochodzenia naturalnego, a równolegle niezwykle dynamiczny rozwój nowoczesnych formulacji dermo-kosmetyków.
Top składniki aktywne
KOMBUCHA powstaje w wyniku fermentacji słodzonej herbaty przy użyciu symbiotycznej kultury bakterii i drożdży, zwanej potocznie „matką”. Komponent bakteryjny kombuchy obejmuje kilka gatunków, w tym bakterie kwasu octowego Komagataeibacter xylinus. Kombucha to nie tylko bardzo modny napój, lecz także składnik produktów do pielęgnacji skóry.
Chcesz wiedzieć więcej?Zaprenumeruj lub wykup dostępONLINE
LNE kupisz również w Empiku i salonach prasowych
SPRAWDŹ