Zanim się spostrzeżesz, sezon świąteczny będzie już w pełni.
Chcesz, by był to najlepszy okres w historii twojego salonu? Nie odkładaj na później przygotowywania planu – na sezon świąteczny powinnaś być gotowa już na początku listopada. Dzięki działaniu z wyprzedzeniem z sukcesem zrealizujesz swoje założenia.
Prawda jest taka, że jeśli masz ruszyć z działaniami na początku listopada, powinnaś zacząć planowanie już w sierpniu. Jeśli już teraz masz opóźnienie, nie odkładaj działań ani o sekundę. Im wcześniej zaczniesz, tym lepiej, a uwierz mi, że do przygotowania jest całkiem sporo. Będziesz musiała zastanowić się, które produkty i usługi będziesz chciała sprzedawać w świątecznej ofercie, przygotować promocje, określić myśl przewodnią działań, wybrać dekoracje gabinetu, przygotować materiały marketingowe i zaplanować świąteczne akcje. Jeśli dobrze się przygotujesz, ostatnie miesiące roku mogą być dla gabinetu gorącym i dochodowym okresem!
Wiedziałaś, że niektóre miejsca w ostatnim kwartale roku generują nawet 50% swoich rocznych dochodów? Ty też możesz do nich dołączyć. Jedyne, czego potrzebujesz, to dobry plan. Przeczytaj poniższe wskazówki i rozbij świąteczny bank!
Wybór produktów i gadżetów
Wiele gabinetów, planując zakupy na okres świąteczny, dba jedynie o zapas kosmetyków do pielęgnacji. Wyróżnij się, oferując szeroki zakres produktów – pojedyncze kosmetyki, ale też świąteczne zestawy i różne zabawne gadżety. Możesz nawet odwiedzić targi świątecznych gadżetów i wybrać akcesoria, które mile zaskoczą twoich klientów. Mogą to być produkty, które będą przedłużeniem doświadczenia w gabinecie albo poprawią nastrój klientów. Pamiętaj, aby tego rodzaju rzeczy zamówić z odpowiednim wyprzedzeniem, tak abyś była gotowa na wprowadzenie wyjątkowych ofert z odpowiednim zapasem czasu. Kiedy już produkty dotrą do gabinetu, pomyśl nad odpowiednią aranżacją przestrzeni. W okresie świątecznym merchandising to klucz do sukcesu. Wprowadź klientów w nastrój świątecznych zakupów, podobnie jak robią to eleganckie sklepy i domy handlowe. Zakupy powinny być przyjemnym doświadczeniem. Zamiast sprzedawać pojedyncze produkty, dobierz je w zestaw, któremu ciężko będzie się oprzeć. Nie używaj ozdobnych koszyczków – teraz modnym opakowaniem prezentów są piękne, kolorowe pudełka. Pamiętaj, żeby przygotować opcje w różnych cenach – niższej, średniej i wyższej. Dzięki temu każdy klient będzie mógł wybrać upominek odpowiedni dla swojego budżetu. Możesz też ciekawie nazwać pakiety, np. „Zimowy relaks”, „Na dobry sen”, „Szczęśliwa skóra”. Jeśli prowadziłaś sprzedaż świątecznych zestawów w zeszłym roku, sprawdź, co najlepiej się sprzedawało i udoskonal tę ofertę. Bądź kreatywna! Możesz łączyć kosmetyki do pielęgnacji z płytami z relaksującą muzyką, produktami do kąpieli, świecami czy książkami na tematy zdrowotno-urodowe. Takie zestawy możesz opatrzyć logo salonu. Zapytaj zespół o ich pomysły na prezenty – może cię czymś zaskoczą. Możesz też z wyprzedzeniem zapakować w piękne, ozdobne papiery kilka zestawów każdego rodzaju i tak przygotowane prezenty sprzedawać klientom – usprawni to pracę recepcji.
Karty podarunkowe i produkty detaliczne
Sprzedawanie kart podarunkowych w sezonie świątecznym zwykle okazuje się hitem. Jak dopracować tę ofertę tak, by maksymalnie zwiększyć zyski salonu? Nie sprzedawaj kart na same zabiegi – przygotuj różne oferty, w tym taką z produktem do pielęgnacji domowej czy świątecznym upominkiem. Dzięki temu osoba kupująca kartę oprócz niej kupuje także dodatkowy prezent. Możesz przygotować 3–4 różne opcje kart, upewniając się, że mają one różne poziomy cenowe. Informację o prezentach, które oferujesz, umieść w widocznym miejscu w recepcji – klienci powinni mieć świadomość, że istnieje możliwość zakupu tego rodzaju pakietu. To naprawdę działa. Możesz na przykład sprzedawać kartę na zabieg za 200 zł z produktem do pielęgnacji za 100 zł i za całość liczyć sobie 300 zł. Przy takim zakupie możesz też zaproponować niewielki rabat (np. 10%) do wykorzystania przy kolejnych wizytach. Dzięki temu klient kupuje dla kogoś bliskiego przyjemny prezent, a także otrzymuje impuls do tego, żeby w bliskiej przyszłości odwiedzić twój gabinet. Dzięki takiej łączonej sprzedaży zwiększysz zarówno sprzedaż zabiegów, jak i produktów detalicznych!
Świąteczne dekoracje
Zadbaj o miły i świąteczny wystrój, ale też o prostotę dekoracji. Pamiętaj, że mniej znaczy więcej. Do dekoracji wykorzystaj też świąteczne edycje kosmetyków i zestawy prezentowe. Siła tkwi w prostocie – możesz użyć na przykład ozdobnych wstążek czy pudełek prezentowych. Planowanie wystroju to dobra zabawa i pole do wykorzystania kreatywnego potencjału zespołu.
Pamiętaj, że Święta to czas dzielenia się – możesz zorganizować akcję z wybraną organizacją charytatywną. O takich działaniach informuj klientów na Facebooku i Instagramie, zachęcając ich do przyłączenia się.
Specjalne wydarzenie
Świąteczna impreza to świetny moment do podziękowania klientom gabinetu, a przy okazji sposób na zwiększenie zysków. W planowanie takiego wydarzenia powinien się zaangażować cały zespół. Będziecie musieli przygotować zaproszenia, zorganizować przekąski i napoje oraz zdecydować, jakie zabiegi będziecie wykonywać w pokojach zabiegowych podczas takiego spotkania (np. masaż dłoni z użyciem świeczki o świątecznym zapachu). Ważne też, abyście ustanowili cel biznesowy, jaki w tym okresie chcecie osiągnąć. Przy wejściu możecie rozdać klientom specjalne „beauty banknoty”, które ważne są tylko podczas tego wydarzenia. Na banknotach powinny znaleźć się hasła zachęcające do działania, np. zapraszające do zakupu karty upominkowej z rabatem 10%. Jeśli nie chcesz dawać rabatów, możesz sprzedawać np. karty w pakiecie – zaproszenie o wartości 300 zł + produkt pielęgnacyjny w prezencie albo zestaw prezentowy z zabiegiem w atrakcyjnej cenie. Możesz przygotować różne rodzaje promocji, a im więcej klient wyda, tym więcej bonusów dostanie. Tego rodzaju wydarzenia mogą być świetnym źródłem dochodu.
Kampania informacyjna – media społecznościowe i e-maile
Informuj o przygotowanych akcjach specjalnych w mediach społecznościowych oraz przez wiadomości e-mail. Wykorzystaj Facebook, Instagram i Youtube. Możesz też nakręcić zabawne świąteczne wideo i promować je w swoich kanałach społecznościowych. Dzięki temu zasięg informacji będzie większy, a twoi klienci i ich znajomi dowiedzą się o nich w pierwszej kolejności. Poinformuj klientów, co ekscytującego szykujesz dla nich na Święta. Jeśli nie wysyłasz newsletterów, nie jesteś dobra w kręceniu wideo i nie używasz mediów społecznościowych – zmień to natychmiast!
Prezenty dla klientów VIP
Każdy z nas ma klientów, którzy wydają u nas w gabinecie naprawdę sporo. Okres świąteczny to świetny czas, by upominkiem pokazać, jak bardzo ich doceniamy. obdarowując ich specjalnym upominkiem. Spraw, by dowiedzieli się, że ci na nich zależy. Możesz zorganizować świąteczne przyjęcie VIP albo przygotować dla nich specjalną ofertę zabiegową. Atrakcyjny i pięknie opakowany kosmetyk też będzie miłym upominkiem.
A co z zespołem?
W okresie świątecznym ustal cele dla zespołu – na sprzedaż zabiegów, kart podarunkowych i zestawów prezentowych. Wymyśl program nagród dla zespołu, aby zmotywować ich do osiągnięcia ustalonego celu. Pokaż, co mogą zyskać, aktywnie promując świąteczną ofertę.
Organizacja imprezy świątecznej dla zespołu to obowiązek właściciela biznesu. Przygotuj coś specjalnego, dzięki czemu twoi pracownicy zobaczą, jak bardzo ich doceniasz. Nie zwlekaj i zacznij planować z wyprzedzeniem. Wybierz datę, która wszystkim pasuje, i zaznacz ją wyraźnie w kalendarzu w gabinecie.
Pamiętaj, że kluczem do sukcesu w przygotowaniach do sezonu świątecznego jest odpowiednie planowanie. Nie odkładaj działań na ostatni moment i spraw, że ten wyjątkowy czas w roku będzie dla ciebie i twojego zespołu doskonałym czasem – zarówno pod kątem biznesowym, jak i imprezowym!
Chcesz wiedzieć więcej?Zaprenumeruj lub wykup dostępONLINE
LNE kupisz również w Empiku i salonach prasowych
SPRAWDŹ