Chcesz tworzyć angażujące i atrakcyjne filmy pokazujące twoją pracę, trendy i nowinki? Dzielić się z klientkami poradami pielęgnacyjnymi i pokazywać kulisy działania gabinetu? Poznaj kilka podstawowych zasad tworzenia materiałów wideo w naszej branży.
Nagrywanie materiałów wideo wymaga nie tylko znajomości podstaw technicznych, ale też przemyślanej strategii działań w sieci. Przygotowaliśmy zestaw praktycznych wskazówek, które pomogą zaplanować Ci pierwsze działania filmowe.
Technikalia
- Nie trzeba mieć wielkich zdolności aktorskich, żeby występować przed kamerą – w wideomarketingu nie ma budowania roli czy kreowania postaci. Wystarczy poznać kilka podstawowych zasad.
- Przed nagrywaniem powinnaś poznać tajniki pracy z kamerą – mieć świadomość tego, na co uwagę zwracają widzowie, i nie pozwalać sobie na bylejakość. Trzeba zadbać o odpowiednią perspektywę, kadr i stabilizację obrazu.
- Różne rzeczy przyciągają podczas kręcenia naszą uwagę – patrzymy na siebie zamiast w obiektyw albo rozglądamy się wokół. Najczęściej też trzymamy smartfon poniżej linii wzroku i wtedy patrzymy na naszych odbiorców z góry – to bardzo niekorzystna perspektywa.
- Optymalny kadr to ujęcie od klatki piersiowej w górę, z niewielkim kawałkiem powietrza nad postacią.
- Stabilizacja obrazu jest ważna. Z jednej strony chcemy autentycznych nagrań typu „wideo z ręki”, ale z drugiej takie filmy ciężko się ogląda – wyłączamy je po kilku sekundach. Warto skorzystać ze statywu czy po prostu stabilnie ustawić telefon.
To tylko fragment
Chcesz wiedzieć więcej?Zaprenumeruj lub wykup dostępONLINE
LNE kupisz również w Empiku i salonach prasowych
SPRAWDŹ
Chcesz wiedzieć więcej?Zaprenumeruj lub wykup dostępONLINE
LNE kupisz również w Empiku i salonach prasowych
SPRAWDŹ