Beauty plan

Stworzenie i realizowanie spersonalizowanego beauty planu wydaje się czymś oczywistym. podobnie jak konieczność zbudowania trwalszej relacji ekspert-klient, opartej na zaufaniu i profesjonalizmie. Co dziwne, nadal nie jest to jednak ani normą, ani standardem.

 

Obecnie klienci gabinetów kosmetycznych i klinik urody są już świadomi swoich potrzeb i wymagań. Mają dostęp do informacji, co sprawia, że ich oczekiwania wobec kosmetologów i lekarzy medycyny estetycznej są znacznie wyższe niż kilka lat temu. 

A jednak nawet w nowoczesnych, modnych, wielkomiejskich salonach nadal niestety jest tak, że klientka sama wybiera sobie zabieg, o którym właśnie przeczytała w mediach społecznościowych. Dzwoni, umawia się, korzysta z zabiegu i… nie wraca. A dlaczego? Bo nie dostała żadnej propozycji, programu zabiegowego dopasowanego do jej autentycznych potrzeb ani rekomendacji pielęgnacji domowej czy harmonogramu, kiedy ma się ponownie zjawić – czyli zero beauty planu. Nikt do niej nie dzwoni, nie pisze, nie komunikuje się z nią w stylu „Pani Joanno, dawno pani u nas nie było, a pani cera wymaga…”. Przykładowa pani Joanna jest zostawiona sama sobie do czasu, aż twarz będzie ją szczypać z przesuszenia, a przebarwienia posłoneczne przestanie maskować coraz grubsza warstwa pudru. Wtedy uda się do jakiegoś gabinetu, niekoniecznie naszego, i znów zostanie potraktowana incydentalnie.

 

Kiedy to zrozumiemy?

  1. Tylko spersonalizowane programy pielęgnacyjne i estetyczne, dostosowane do indywidualnych wymagań danej osoby, są szansą na skuteczność procedur oraz bazą świadomej współpracy obu stron: ekspertki/ka i klientki/ta. Są też podstawą do nawiązania trwalszej relacji, jedyną gwarancją powracalności i polecania naszych usług innym. Szansą na wyróżnienie się spośród dziesiątek innych miejsc, wreszcie – pewnym sposobem na podniesienie obsługi klienta na wyższy poziom. A z tym ciągle jest kłopot.
  2. Klientka nie powinna sama sobie wybierać przypadkowych zabiegów, które są modne czy popularne w mediach społecznościowych. Jeśli tak się dzieje, trudno oczekiwać satysfakcjonujących i trwałych efektów. Błędna, samodzielna diagnoza potrzeb skóry prowadzi do stosowania nieodpowiednich produktów i procedur, co może pogłębić istniejące problemy dermatologiczne lub wywołać nowe.
  3. Aby tego uniknąć, nowe osoby zawsze zapraszajmy najpierw na konsultację kosmetologiczną lub dermatologiczną. Podczas takiej wizyty trzeba przeprowadzić dokładną analizę stanu skóry oraz szczegółowy wywiad. Dają one cenne informacje, które umożliwiają opracowanie indywidualnego i odpowiedniego dla potrzeb skóry konkretnej osoby planu terapeutycznego.
    Pytania służą zrozumieniu oczekiwań klientki/ta, motywacji oraz priorytetów w zakresie poprawy wyglądu, a także opracowaniu spersonalizowanego beauty planu, a obejmują:
  • główne cele estetyczne, czyli co danej osobie doskwiera, co powoduje jej dyskomfort,
  • co sprawia najwięcej trudności w codziennej pielęgnacji cery,
  • jakie produkty oraz zabiegi były już stosowane i z jakim rezultatem,
  • występujące alergie, choroby dermatologiczne lub inne schorzenia, które mogą wpłynąć na dobór produktów lub zabiegów,
  • tryb życia, w tym rodzaj pracy, podatność i ekspozycja na stres,
  • nawyki związane z dietą, snem i aktywnością fizyczną.

 

 

Klient/ka pod nadzorem

Każda osoba powinna od nas otrzymywać (w formie SMS, email lub ulotki) porady dotyczące samodzielnego dbania o lepszą cerę, w tym:

  • rekomendację diety (eliminacja cukru, ograniczenie nabiału, unikanie fast foodów itd.)
  • sugestie aktywności fizycznej 
  • określenie ilości snu 
  • wskazanie do rezygnacji z palenia papierosów, picia alkoholu oraz opalania się
  • rekomendacje właściwej suplementacji 
  • zalecenie picia 2,5-3 litrów wody na dobę. 

 

 

Staranny program indywidualny

Dobry i skuteczny beauty plan obejmuje trzy główne obszary:

1.Pielęgnacja codzienna

To podstawowe i regularne działania, które każdy może wykonywać samodzielnie w domu. Zaczynamy od analizy rytuałów pielęgnacyjnych, edukując o znaczeniu codziennego oczyszczania, nawilżania i ochrony przeciwsłonecznej. A edukacja ta polega głównie na uświadomieniu, że:

  • skuteczność codziennych zabiegów domowych zależy od ich regularności, a także
  • odpowiedniego doboru produktów dostosowanych do typu cery, wieku i stylu życia,
  • rekomendowane większości osób preparaty z retinolem powinny być stosowane w pielęgnacji nocnej, ponieważ są skuteczne w regeneracji i stymulacji produkcji kolagenu, oraz w odpowiedni sposób i z właściwą częstotliwością.

2.Procedury gabinetowe

Na ogół to rozpisane w odpowiednich seriach zabiegi obejmujące m.in. mezoterapię igłową, radiofrekwencję frakcyjną, peelingi chemiczne, stymulatory tkankowe, zabiegi z użyciem laserów. Każda procedura musi być precyzyjnie dostosowana do indywidualnych potrzeb pacjenta, a ich kolejność i częstotliwość powinny wynikać z dokładnej analizy stanu skóry i oczekiwanych efektów.

3.Zalecenia dotyczące stylu życia

Styl życia podopiecznej/go ma bezpośredni wpływ na stan skóry. Dlatego, oprócz zabiegów i pielęgnacji domowej, istotne jest holistyczne podejście do dbania o urodę (patrz ramka).

 

 

Nowe osoby zawsze zapraszajmy najpierw na konsultację kosmetologiczną lub dermatologiczną. Podczas takiej wizyty trzeba przeprowadzić dokładną analizę stanu skóry oraz szczegółowy wywiad.

 

 

Personalizacja beauty planu

Obejmuje dobór odpowiednich zabiegów, ich liczbę oraz harmonogram realizacji. Trzeba też wytłumaczyć klientce, osiągnięcie których efektów jest możliwe, a także że wymaga ono czasu i cierpliwości. Procesy naprawcze w skórze, takie jak produkcja nowego kolagenu czy regeneracja bariery hydrolipidowej, nie zajdą szybciej, niż pozwalają na to fizjologia i biologia.

My, eksperci, to wiemy, klienci – niekoniecznie.

Dla przykładu, jeśli ktoś chce poprawić owal twarzy i zredukować zmarszczki, nie rozpoczynamy od inwazyjnych zabiegów, lecz: 

  • pierwszym krokiem jest przywrócenie równowagi w skórze poprzez odbudowę bariery hydrolipidowej oraz intensywne nawilżenie,
  • doskonałym rozwiązaniem na tym etapie jest mezoterapia igłowa, która przywraca równowagę wodną cery i przygotowuje ją do bardziej inwazyjnych procedur, 
  • pacjentkom, które obawiają się igieł, oferujmy zabiegi nawilżająco-nawadniające skórę na bazie kwasu hialuronowego, betainy czy aloesu,
  • dopiero po przywróceniu równowagi skóry przechodzimy do bardziej zaawansowanych terapii, takich jak radiofrekwencja mikroigłowa (RF frakcyjna) czy stymulatory tkankowe,
  • ważne jest, aby przestrzegać właściwej kolejności zabiegów – najpierw radiofrekwencja, która podgrzewa tkanki, stymulując produkcję kolagenu i przebudowę skóry, a następnie stymulatory tkankowe, które wzmacniają strukturę cery, przywracając jej jędrność i młody wygląd.

 

Udana kooperacja

Tworzenie i realizowanie spersonalizowanego beauty planu wymaga pełnego zaangażowania od obu stron. Skuteczność terapii opiera się na wzajemnym zrozumieniu, odpowiedniej komunikacji, przestrzeganiu zaleceń oraz… byciu w kontakcie – warto tak kalkulować ceny usług, aby wliczyć w to nasz czas dostępności poza gabinetem. Czyli możliwość bycia w kontakcie z klientką, odpowiadania na jej pytania i rozwiewanie wątpliwości. To o to chodzi w pozabiegowym client service na najwyższym poziomie. I to przyczynia się do budowania zaufania i trwalszych relacji bardziej niż najnowocześniejsza aparatura hi-tech w salonie. 

 

 

Dopiero po przywróceniu równowagi skóry przechodzimy do bardziej zaawansowanych terapii, takich jak radiofrekwencja mikroigłowa (RF frakcyjna) czy stymulatory tkankowe.

 

 

Rola eksperta

Specjalista odpowiada za:

  • opracowanie beauty planu opartego na dokładnej diagnostyce i potrzebach pacjenta,
  • precyzyjną ocenę stanu skóry, z uwzględnieniem takich czynników, jak wiek, rodzaj cery, wcześniejsze zabiegi oraz styl życia,
  • monitorowanie postępów podopiecznej/go, 
  • zapewnienie regularnych konsultacji oraz gotowość do wprowadzania modyfikacji w planie pielęgnacyjnym.

 

Rola klienta

Podopieczna/y także ma swoje zadania, a należą do nich:

  • konsekwentne przestrzeganie zaleceń specjalisty, zarówno w kontekście pielęgnacji domowej, jak i regularnych wizyt w gabinecie,
  • zadawanie pytań i konsultowanie wątpliwości,
  • otwartość na zmiany w planie terapeutycznym,
  • dbanie o opisany wcześniej zdrowy styl życia, który wspiera efekty zabiegów.

 

 

Beauty plan to nie tylko zbiór zabiegów

To kompleksowy proces, który wymaga zaangażowania i współpracy obu stron. Ekspert odpowiada za diagnostykę i strategię działania, klient za realizację zaleceń. 

Efektywna współpraca oparta na zaufaniu i regularnej komunikacji to klucz do osiągnięcia długotrwałych rezultatów estetycznych i pielęgnacyjnych.

To tylko fragment
Chcesz wiedzieć więcej?
Zaprenumeruj lub wykup dostępONLINE

LNE kupisz również w Empiku i salonach prasowych
SPRAWDŹ