Pielęgnacja włosów w gabinecie

W gabinecie zajmujemy się perfekcyjnie pielęgnacją twarzy i ciała, ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby zadbać o klienta od stóp do głów, rozszerzając usługi o specjalistyczną pielęgnację włosów i skóry głowy. Zabiegi tego typu są szansą na urozmaicenie oferty i zdobycie nowych klientów.

Większość naszych klientów korzysta z porad profesjonalisty dotyczących codziennej pielęgnacji, ale czy dobrze dba o kondycję włosów? Przede wszystkim powinni się dowiedzieć, że piękne i mocne włosy zaczynają się od zdrowej skóry głowy!

Pielęgnacja skóry głowy to znacznie więcej niż stosowanie szamponu i odżywki do włosów. 

Z czasem nagromadzone na powierzchni skóry martwe komórki naskórka, pozostałości po kosmetykach i zanieczyszczenia z wody mogą zatykać pory, tym samym zaburzając poziom nawilżenia skóry. Z kolei odwodniona skóra głowy może być przyczyną wypadania, osłabienia, ścieńczenia i pogorszenia się kondycji włosów. 

Dbanie o skórę głowy

Nasze podejście do pielęgnacji skóry głowy powinno przypominać mniej więcej dbałość o skórę twarzy i ciała. Podobnie jak w przypadku twarzy powinniśmy nie tylko oczyszczać skórę, ale też dbać o jej detoksykację i złuszczanie, dzięki czemu usuniemy martwe komórki naskórka i pozwolimy chłonąć jej substancje nawilżające. Odpowiednia pielęgnacja skóry głowy może zmienić wszystko – począwszy od stanu skóry, przez mieszki włosowe, aż po końcówki włosów. Regularne złuszczanie skóry głowy i kuracja odżywcza za pomocą odpowiednich preparatów (np. olejków, serum) pomagają odżywiać mieszki włosowe.

Warto wiedzieć, że masaż głowy stymuluje krążenie krwi i świetnie wpływa na samopoczucie i nastrój.  Z kolei zabiegi nawilżające stymulują cykl przemiany komórkowej, minimalizując suchość skóry i przywracając jej miękkość.

Czy potrzebujemy stanowiska do mycia włosów?

W związku z tym, że w przebiegu niektórych kuracji trzeba myć włosy i stosować różne odżywki, dobrze byłoby zainstalować w gabinecie stanowisko do mycia włosów. Nie jest to jednak obligatoryjne – część zabiegów i kosmetyków nie wymaga spłukiwania, a przy zabiegach odżywczych często zaleca się nawet pozostawienie preparatów na skórze i włosach na noc. 

Jednak duża część zabiegów wymaga umycia włosów, jednak niektóre firmy posiadają w ofercie przenośne myjki.

Kuracje na miarę

Jeśli chodzi o zabiegi dla skóry głowy i włosów, zapomnij, że coś będzie idealnym rozwiązaniem dla wszystkich. Jednak bez obaw – biorąc pod uwagę indywidualne potrzeby klientów, tego typu zabiegi bardzo łatwo spersonalizować. 

 

  • Konsultacja – wywiad, w którym określamy potrzeby klienta. W razie potrzeby kierujemy klienta do odpowiedniego lekarza specjalisty, gdyż – co warto podkreślić – zabiegi trychologii estetycznej nie zastąpią leczenia dermatologicznego czy endokrynologicznego, a są jego uzupełnieniem, zwiększającym skuteczność i wydłużającym efektywność leczenia. 
  • Diagnostyka – wykorzystujemy tu podstawowe narzędzie diagnostyczne: trichoskop, czyli niewielką mikrokamerę, która pozwala na dokładne obejrzenie skóry głowy w powiększeniu 20- i 200-krotnym. Jest to najprostsza metoda określenia rodzaju i stopnia nasilenia problemu w celu ustalenia przyczyn schorzenia, a co za tym idzie – dobrania odpowiedniej kuracji. Za pomocą aparatu można uzyskać dokładny obraz skóry głowy i włosów i na bieżąco razem z klientem obserwować efekty kuracji dzięki możliwości wykonania i zapisania zdjęć „przed” i „po”.

Efektywne składniki

Przeanalizowanie stanu skóry głowy i włosów jest kluczem do wykonania efektywnego zabiegu. Powinniśmy być w stanie stwierdzić, czy włosy naszego klienta  są np. suche, cienkie czy zniszczone, a skóra głowy wrażliwa czy przetłuszczająca się. Dzięki temu odpowiednio dobierzemy rodzaj zabiegu pielęgnacyjnego. 

Witaminy C i E świetnie sprawdzą się przy regeneracji rozdwajających się włosów, a aminokwasy nadadzą im zdrowy, ładny połysk. Z kolei odżywcze olejki dobrze wykorzystać przy włosach suchych i zniszczonych, a także przy wrażliwej skórze głowy. Keratyna w połączeniu z substancjami antyoksydacyjnymi wzmocni włosy, nadając im gładki i lśniący wygląd. 

Aktywne preparaty dobieraj jednak zawsze do problemu skóry głowy. Skoncentrowane, odpowiednio skomponowane specjalistyczne składniki gwarantują sukces w prowadzeniu terapii włosów i skóry głowy. Warto sięgnąć po zaawansowane substancje stymulujące wzrost włosa oraz poprawiające jego kondycję, efektywne składniki antymikrobowe, takie jak pirokton olaminy – będą skuteczne w walce z łupieżem. Olejek z drzewa herbacianego zadziała na wiele szczepów bakterii i grzybów, z którymi boryka się skóra głowy. W nowoczesnych środkach trychologicznych nie może zabraknąć składników łagodzących, uspokajających i wyciszających. Niestety, przez niekorzystne czynniki środowiskowe coraz częściej takiej właśnie pielęgnacji potrzebuje nasza skóra głowy, której stan i kondycja mają bezpośrednie przełożenie na  jakość i wygląd włosów.  Przykładami takich składników są prowitamina D, której pozytywne efekty łagodzenia i wyciszenia są widoczne nawet przy skórze atopowej, ekstrakty z kudzu, prowitaminy-a B, epigallokatechiny czy ekstrakt z melisy.  W kompleksowej  terapii niezbędne będą też odpowiednio dobrane  ekstrakty roślinne z mięty, pokrzywy, tymianku, skrzypu czy kozieradki.  Są bardzo dobrze tolerowane przez skórę głowy i włosy, dają też znakomite rezultaty.

Pielęgnacja trychologiczna

Dla swoich klientów wybierz delikatne szampony z fizjologicznym PH, bez drażniących substancji myjących, które oczyszczają skórę głowy z zanieczyszczeń i martwych komórek naskórka, ale nie przesuszają skóry. Jeśli chodzi o maski, warto poszukać profesjonalnych produktów, które detoksykują, pielęgnują i koją skórę głowy, a także wzmacniają włosy. Często ich działanie jest bardziej intensywne pod wpływem ciepła, więc warto mieć lampę czy specjalną suszarkę, która to ciepło zapewni. Jako tańszą i łatwo dostępną alternatywę można też wykorzystać jednorazowe, foliowe czepki, które utrzymują odpowiednią temperaturę i sprawiają, że maska nie zasycha. W zależności od potrzeb klientów przydatnym preparatem może też okazać się równoważący pH skóry tonik, który spotęguje efekty zabiegu, oczyści skórę głowy i zapewni jej odpowiedni poziom pH. 

Niezwykle istotnym elementem każdego zabiegu trychologicznego jest higiena okołomieszkowa, czyli dokładne oczyszczenie skóry głowy i przygotowanie jej do kuracji aktywnej. Odpowiednio dobrany peeling do skóry głowy, wzmocniony za pomocą masażu i np. darnsonwala z pelotą grzebieniową pozwoli usunąć nadmiar zrogowaciałego naskórka, zanieczyszczenia i sprawi, że skóra będzie lepiej wchłaniała składniki aktywne. Kolejnym krokiem, w zależności od problemu, z jakim zmaga się klient, jest dobranie odpowiedniej kuracji aktywnej. Preparaty dostępne na rynku to najczęściej skoncentrowane ekstrakty, ampułki, lotiony, które można aplikować bezpośrednio na skórę głowy. Wybór techniki wzmocnienia działania preparatu zależy od naszych kompetencji i posiadanych w gabinecie urządzeń. W łagodnych przypadkach wystarczy masaż skóry głowy, w trudniejszych producenci zalecają elektrostymulację tricho-grzebieniem, ultradźwięki, światłoterapię, karboksyterapię czy mezoterapię mikroigłową. Ważne, aby dobrać metodę odpowiednią do nasilenia problemu, z jakim mamy do czynienia, i oczywiście by ciągle dbać o komfort klienta w gabinecie. 

Na zakończenie zabiegu warto też zastosować preparaty dodatkowo stymulujące wzrost włosów,  odżywiające i dotleniające opuszki włosa, aby pobudzić ich regenerację. Doskonałe do tego będą lotiony czy serum. 

Skupienie się na pielęgnacyjnym aspekcie usługi pozwoli klientom zrelaksować się i poczuć twoją troskę 
o  nich.

Zaoferowanie i wykonanie 5–10-minutowego pobudzającego masażu głowy poprawi krążenie krwi, dzięki czemu skóra głowy będzie dotleniona i dobrze odżywiona. Taki zabieg może zostać wykonany przy myjce fryzjerskiej lub na fotelu kosmetycznym. 

Sposób na finanse


Oferowanie kilku zabiegów na włosy i skórę głowy sprawi, że klienci będą chętniej do ciebie wracali, a z czasem zaczną też konsultować się z tobą w kwestii domowej pielęgnacji włosów. Twoją misją powinno być przygotowanie takiego programu pielęgnacyjnego, który będą mogli bez przeszkód kontynuować w domu, aby przedłużyć efekty zabiegów profesjonalnych. Wprowadź do gabinetu detaliczne wersje szamponu, odżywki i maski, a także kosmetyki do włosów z ochronnym filtrem. Dzięki temu zwiększysz zyski ze sprzedaży detalicznej relatywnie niskim kosztem. Kiedy klient dostrzeże różnicę w wyglądzie włosów i kondycji skóry głowy, z przyjemnością kupi polecane produkty do kuracji domowej. Pamiętaj, by mieć w ofercie kosmetyki do różnych rodzajów włosów i problemów skóry głowy, które będą odpowiadały potrzebom twoich klientów.

Odrobina taktyki

Personel pracujący w recepcji często ma najmniejszą interakcję z klientem. Posiadanie odpowiedniego systemu kart klientów daje pracownikom recepcji możliwość polecania dobranych do wymagań klienta preparatów, takich, których profesjonalne odpowiedniki były stosowane podczas zabiegu. Zapisywanie specyfikacji wizyt daje nam także możliwość odtworzenia zabiegu, który spodobał się klientowi, i przypomnienia sobie jego wymagań, kiedy wróci, by kupić kosmetyki do domowej pielęgnacji. 

Możemy także pokusić się o przygotowanie programu lojalnościowego, dzięki któremu łatwiej będzie nam wprowadzać do oferty nowe produkty i usługi. Oferowanie minizabiegów jako dodatków do wykupionych pakietów da klientom możliwość poznania i wypróbowania nowości w naszej ofercie. A jeśli zabieg i jego efekty przypadną im do gustu, na pewno chętnie zapiszą się na niego w przyszłości. 

Możesz też przygotować ofertę zabiegów w pakiecie, którego cena będzie niższa niż pojedynczo wykupywane zabiegi. Jeśli np. masz w ofercie masaż głowy w cenie 60 zł i zabieg pielęgnacyjny za 100 zł, zaproponuj klientom pakiet łączący te dwa zabiegi w cenie 140 zł. Możesz też pomyśleć o darmowych badaniach skóry głowy, przy okazji ćwicząc za pomocą trichoskopu umiejętność diagnozowania skóry głowy. 

Zwrot z inwestycji


Połączenie efektywnych zabiegów profesjonalnych ze skutecznymi produktami do domowej pielęgnacji sprawi, że twoi klienci poczują się nie tylko piękniejsi, ale też zdrowsi. Z chęcią wrócą też na kolejną wizytę. Przygotowanie oferty, która pozwoli klientom kompleksowo zadbać o swój wygląd, sprawi, że będą oni przychodzili częściej. Wprowadzenie takich zabiegów nie wymaga wiele czasu, większość potrzebnego sprzętu już się znajduje w gabinecie. Wystarczy poszukać skutecznych preparatów, wysłać pracowników na kurs masażu głowy (może już to potrafią, ale nie wykorzystywali wcześniej tej umiejętności?) i nauczyć się właściwie diagnozować problemy skóry głowy i włosów. Czy to warte wysiłku? Na pewno tak – zabiegi tego typu stają się coraz popularniejsze na rynku usług kosmetycznych!
To tylko fragment
Chcesz wiedzieć więcej?
Zaprenumeruj lub wykup dostępONLINE

LNE kupisz również w Empiku i salonach prasowych
SPRAWDŹ