Fanpage idealny

Profil gabinetu kosmetycznego na Facebooku to właściwie standard. Tylko czy wiesz, jak go prowadzić? Na co zwrócić uwagę, czego unikać i jak zaplanować efektywne działania? Sprawdź, czy nie popełniasz błędów, które utrudniają ci Wykorzystanie potencjału tej platformy.

 

Posiadanie strony firmowej na Facebooku, czyli tzw. fanpage’a, daje możliwość korzystnego zaprezentowania marki odbiorcom oraz ułatwia zamienienie ich w lojalnych klientów. Warto dodać, że prowadzenie działań reklamowych na Facebooku nie jest możliwe dla profili prywatnych, dlatego aby tworzyć płatne kampanie reklamowe, należy stworzyć stronę firmową i dbać o to, by była atrakcyjna. Oczywiście z punktu widzenia naszych odbiorców.

 

Po co ci fanpage?

Na samym początku warto zastanowić się, czemu ma służyć firmowy fanpage. Z pewnością pierwsze, co przychodzi ci na myśl, to stwierdzenie, że powinien on służyć przede wszystkim celom biznesowym i sprzedażowym. Jasne, jednak nie oznacza to, że publikowane treści mają mieć charakter wyłącznie sprzedażowy. Takich działań powinniśmy wystrzegać się jak ognia.

Fanpage powinien mieć na celu przede wszystkim stworzenie wokół naszej marki zaangażowanej społeczności oraz zbudowanie z nią dobrych relacji. Nie zapominajmy, że Facebook jest portalem „społecznościowym”, a pierwotnie platforma została stworzona do utrzymywania kontaktu między znajomymi, a nie celem komunikacji z klientem. Dopiero w późniejszym czasie portal stał się platformą biznesową – myślę, że dzisiaj śmiało możemy tak o niej mówić. Relacja z odbiorcą jest pierwszym krokiem do zbudowania zaangażowanej społeczności, a co a tym idzie – efektywnej sprzedaży.

Dlaczego? Bo chętniej kupujemy od firm, które już znamy, lubimy i którym ufamy. Co więcej, lubimy kupować od ekspertów. To dlatego pokazanie siebie - kosmetologa lub marki salonu w roli eksperta w branży jest obecnie tak istotne i pozwala być o tych parę kroków przed konkurencją. Niestety, większość stron firmowych ma nadal charakter informacyjny i mocno sprzedażowy. W publikowanych materiałach przeważają zdjęcia realizacji danej usługi oraz informacje o produktach, cenach, promocjach i konkursach. Warto jednak uświadomić sobie, że dziś to nie informacje o produkcie/usłudze sprzedają, a właśnie dobra relacja z potencjalnym klientem.

 

Siła relacji

Aby zbudowanie pozytywnej relacji było możliwe, ważne jest, aby odbiorca dobrze się poczuł, odwiedzając nasz profil, by przekonał się, że to miejsce jest dla niego interesujące i inspirujące. Przekonuje go, pasuje do niego i odpowiada na jego potrzeby. Możesz to osiągnąć odpowiednimi treściami, grafikami czy stylem komunikacji. Najpierw jednak musisz sprecyzować dokładnie swoją grupę docelową, czyli potencjalnych klientów.

 

W dalszej części artykułu dowiesz się jak:

  • określić profil klienta i sposoby dotarcia do niego z komunikatem
  • budować dobrej jakości przekaz
  • tworzyć oryginalne treści
  • utrzymywać spójność komunikacji.
Cały artykuł przeczytasz w LNE 125