Gdy do gabinetu wchodzi klientka 30+, mamy do czynienia z pierwszą generacją tzw. millenialsów. Tak zróżnicowanej grupy, jak osoby urodzone w latach 1980–1989, świat jeszcze nie widział.
Możemy wykorzystać potencjał, jaki drzemie w tej różnorodności, i wyjść naprzeciw wymaganiom „igreków”, wzmacniając jednocześnie nasz biznes beauty.
Duże zróżnicowanie pokolenia Y to dużo nowych możliwości, tylko trzeba umieć je wykorzystać. Wyjść poza utarte schematy, uważnie słuchać klientek (i klientów), zauważać ich potrzeby, nawet z wyprzedzeniem na nie reagować. Millenialsi uczą nas otwartości, kreatywności i elastyczności, bo sami są wierni tym wartościom. To, co początkowo może przyprawić nas o ból głowy, będzie źródłem największej inspiracji i sukcesu dla biznesu beauty. Wystarczy mała zmiana perspektywy. Za moment rozszyfrujemy oczekiwania i potrzeby „igreków” – dla ułatwienia skupimy się na trzech aspektach, czyli tzw. 3W: wyjątkowo, wartościowo, współcześnie. To one są najważniejsze dla dzisiejszych trzydziestolatków.
W jak wyjątkowo
Konsumentki z pokolenia Y z dużym entuzjazmem przyjrzą się każdej spersonalizowanej ofercie, jeśli zostanie im odpowiednio zakomunikowana. Dlatego ważne jest, aby tworząc menu zabiegowe, zadbać o więcej niż jeden wariant każdej usługi. Oznacza to, że cena będzie ustalana indywidualnie w zależności od opcji wybranych przez klientkę. Tam, gdzie to możliwe, warto pozwolić jej decydować o elementach, które składają się na dany wariant (np. wybór zapachów, konsystencji itp.).
Trzeba też zapewnić rozwiązania dla klientek, które cenią sobie wariant premium (więcej o klientkach premium przeczytasz w artykule na stronie xx), jak i dla osób, które wolą na początek skorzystać z jednorazowej, mniej rozbudowanej usługi czy produktu, aby upewnić się, czy to właśnie z naszym gabinetem chcą się związać.
Osoby z pokolenia Y mają znacznie lepiej rozwiniętą potrzebę dbania o siebie niż starsze o dekadę osoby z generacji X. Uważają, że wygospodarowanie czasu dla siebie jest niezbędne do zachowania równowagi psychicznej i zdrowia. Cena nie gra głównej roli pod warunkiem, że stoi za nią wysoka jakość i, co ważniejsze, spełniona obietnica.
Chcesz wiedzieć więcej?Zaprenumeruj lub wykup dostępONLINE
LNE kupisz również w Empiku i salonach prasowych
SPRAWDŹ