Permanentnie doskonała obsługa klienta

Nawet najbardziej utalentowani specjaliści makijażu permanentnego nie odniosą sukcesu, jeśli nie będą potrafili nawiązać kontaktu z klientem. W czym tkwi sekret tworzenia dobrych relacji, wyjaśnia Żaneta Stanisławska.

W pierwszej kolejności ważne jest pozyskanie potencjalnego klienta, a następnie umiejętne wsłuchiwanie się w jego potrzeby. Najlepszym sposobem komunikacji z drugą osobą jest poznanie jej oczekiwań. Przekazywane informacje powinny być we właściwy sposób ustrukturyzowane, a nasz klient powinien być przekonany, że oddaje się w ręce specjalisty. Udział w profesjonalnych szkoleniach, gruntowna wiedza i doświadczenie są gwarancją bezpieczeństwa i dobrych efektów zabiegu.

POTENCJALNY KLIENT

Wraz z rozwojem branży kosmetycznej zabiegi z zakresu kosmetyki czy medycyny estetycznej stały się dostępne finansowo – nie są już w zasięgu jedynie osób zamożnych. Tradycyjny rynek makijażu permanentnego był zawsze mocno sfeminizowany. Jednak coraz więcej mężczyzn poddaje się już przeznaczonym specjalnie dla tej grupy docelowej, zabiegom z wykorzystaniem specyficznych technik mikropigmentacji, pozwalającym w naturalny sposób podkreślić walory lub zakamuflować pewne niedoskonałości.

Chociaż zabiegowi mikropigmentacji mogą poddawać się kobiety i mężczyźni w każdym wieku, to z moich obserwacji wynika, że w większości decydują się na nie osoby w wieku 25–30 lat, coraz bardziej skupione na swoim wyglądzie, bardziej z powodów kulturowych aniżeli z potrzeb estetycznych. Jednak coraz częściej spotyka się  też chcących „się odmłodzić” 70–80-latków. Szczególnie w ich przypadku zadowolenie z wyglądu przekłada się również na dobre samopoczucie.

JAK POZYSKAĆ KLIENTA

Klienta należy w pierwszej kolejności zainteresować ofertą, a następnie sprawić, żeby skontaktował się ze specjalistą. W tych działaniach można wykorzystać media, e-mailing, narzędzia public relations oraz materiały promocyjne.

Lokalna telewizja, radio i prasa dają szansę na dotarcie z informacją do konkretnej grupy docelowej, oferując reklamę w przystępnej cenie. Specjaliści na szczeblu lokalnym lub w skali kraju, świadczący podobne usługi (przykładowo w danym mieście lub okręgu), mogą się zorganizować i podzielić między siebie koszty reklamy.

ZASADY KOMUNIKACJI Z KLIENTEM


Oferta przekazana klientowi musi opierać się na analizie jego motywacji, gustu, potrzeb oraz oczekiwań. Pierwszy kontakt z osobą chcącą poddać się zabiegowi w gabinecie kosmetycznym musi polegać na rozmowie, w której przekażemy jak najwięcej szczegółowych informacji o procedurach zabiegowych. Przekazywane treści powinny zawsze nieść ze sobą pozytywny wydźwięk.
To tylko fragment
Chcesz wiedzieć więcej?
Zaprenumeruj lub wykup dostępONLINE

LNE kupisz również w Empiku i salonach prasowych
SPRAWDŹ